Angelologia – Danielle Trussoni

Am ales aceasta carte din raft pentru ca m-a atras titlul. Am acest obicei prost de a alege cartile dupa titlu sau dupa o fraza de la o pagina aiurea.  Si, total intamplator, am norocul de a alege bine. Angelologia este un roman fascinant aparut de curand pe piata de carte romaneasca, la editura Litera.

De multa vreme nu am mai citit un roman atat de captivant (cred ca ultima carte care mi-a oferit aceeasi senzatie a fost Barbati care urasc femeile a lui Stieg Larsson) si nu pot sa nu va indem la lectura. Este greu sa fac o prezentare a romanului si motivul este ca nu stiu de unde sa incep si unde sa termin. Actiunea este complicata si extrem de ramificata, avem multe personaje importante si multe date de tinut minte.

Cand am primit noutatile de la editura Litera, m-am uitat lung la aceasta carte de peste 700 de pagini si m-am intrebat ce poate contine. Am mai citit cate ceva despre ingeri, incepand cu Biblia si teminand cu Cartea lui Enoh, si mi-a trezit curiozitatea. Pasiunea oamenilor pentru ingeri si pentru tot ce tine de celest a existat din totdeauna si s-a scris mult pe aceasta tema. Mii de pagini despre ingeri, despre caderea lor, despre maretia lor.

Danielle Trussoni isi incheaga povestea pleacand tocmai de la caderea ingerilor in pacat, mai exact de la un pasaj din Biblie: Geneza, 6, 4: ” In vremea aceea s-au ivit pe pamant uriasi, mai cu seama de cand fiii lui Dumnezeu incepusera a intra la fiicele oamenilor si acestea incepusera a le naste fii.”

Personajul principal al romanului este o tanara calugarita, maicuta Evangeline, a carei viata linistita se transforma total in cateva zile. Povestea romanului ne poarta de la inceputurile omenirii pana in prezent, trece prin Evul Mediu si prin anii celui De-al Doilea Razboi Mondial, prin intreaga Europa scaldata in razboaie, intrigi si secrete, pentru a ajunge si in comunitatea moderna a Statelor Unite ale Americii. Ingerii, sau mai exact urmasii acestora sunt personaje recurente, fiinte ce traiesc sute de ani, ce controleaza din umbra aripilor lor multicolore sau pale, soarta muritorilor.

Nu pot si nici nu vreau sa dezvalui mai multe. Romanul a fost incadrat in genul thriller si nu pot spune ca pe nedrept. Angelologia este o carte extrem de captivanta, bine scrisa, documentata, intelectuala.

Lectura placuta!

5 comentarii (+add yours?)

  1. ioana
    Sep 14, 2010 @ 12:07:07

    Scurt comentariu, urmat de o intrebare. Din anumite motive, nu pot citi carti thriller.
    Marturisesc ca angelologia intra profund in aria mea de interese, dar…
    Dumneavoastra, care ati lecturat cartea, ce-mi recomandati?
    E hard si atunci ma indrept spre ceva mai cuminte?
    sau merita incercarea?

    va multumesc.
    ioana

  2. Libraria Humanitas Ploiesti
    Sep 14, 2010 @ 12:39:30

    Buna ziua!
    Spuneti ca nu puteti citi thriller. Incercati sa nu priviti din acest punct cartea, chiar daca face parte din gen. Incercati sa priviti romanul acesta ca pe o carte de aventuri. Genul este apropiat de Codul lui da Vinci, daca va ajuta la ceva asemanarea. Sincer, este o carte prea frumoasa si prea bine documentata pentru a nu fi citita. Poate ca sunt prea subiectiva si nu sunt omul potrivit pentru a da un sfat, dar recomand aceasta carte tutuor celor care cer o recomandare :).
    Este o carte destul de „hard”, dar o puteti privi ca pe o provocare, nu? Pana la urma, daca nu va capteaza, puteti renunta oricand.
    Lectura placuta!!

  3. anghell trully
    Feb 18, 2011 @ 23:08:56

    este un roman captivant, nu am citit multe carti pt ca nu am o pasiune pt lectura. din intamplare ma aflam in librarie cu un amic, isi cauta o carte pt licenta cand titlul acesteia m-a atras ca un magnet, si fara sa stau pe ganduri am infascat-o de pe raft si m-am prezentat cu ea la casa de marcat. m-am apucat de citit a 4-a zi dupa ce am cumparat-o… pe la ora 2 dimineata si dintr-o data m-am uitat la ceas…. era 5 jumatate…

  4. Alexandra
    Mai 26, 2011 @ 13:11:21

    Am citit cartea si mi-a placut teribil de mult, asta daca iti place sa afli despre spiritualitate, existenta ingerilor etc. Nu trebuie sa va sperie numarul de pagini, deoarece este usor de citit si mai mult de atat, daca te „prinde” nu o mai poti lasa din mana.
    Lectura placuta.

  5. olivia
    Oct 29, 2011 @ 21:34:54

    fascinanta lectura.astept si continuarea romanului

Lasă un răspuns

